Na konci týdne, než se pustíme opět do záplavy denních trafikových titulů, stručný výcuc ze zpráv, zpráviček a aktualit Supraphonu. Třeba o čerstvém albu Lubomír Brabec – Guitar Concerto Collection.
Kytarový virtuos Lubomír Brabec vydává výběrové album, které pokřtil v sobotu 21. května 2011 v rámci Open air koncertu v Hřebčíně Pecínov…
Ti, kteří milují jemnost i temperament klasické kytary, jistě ocení výběr z nejúspěšnějších nahrávek Lubomíra Brabce, který právě vychází u vydavatelství Supraphon. Nechybí slavné Concierto de Aranjuez Joaquína Rodriga, kytarový koncert Antonia Vivaldiho nebo Koncert B dur Friedricha Händela. Speciální koncert v Hřebčíně Pecínov, kde bylo album pokřtěno, začínal v 18:18 hodin, kdy stmívání v krajině dotvoří neobvyklou atmosféru koncertu. V rámci tohoto vystoupení se také uskutečnil prodej zvýhodněných vstupenek na příští ročník koncertního cyklu ve Španělské synagoze v Praze: LUBOMÍR BRABEC A JEHO HUDEBNÍ PŘÁTELÉ.
Lubomír Brabec – kytara
Kateřina Englichová – harfa
Pavel Tylšar – anglický roh
Pražský komorní orchestr
Virtuosi di Praga
Pražská komorní filharmonie / Jiří Bělohlávek
Kytara v různých podobách nejvíce ze všech nástrojů definovala vývoj hudby posledního půlstoletí. Klasická kytara je pak tím nástrojem, který zásadně určil životní cesty Lubomíra Brabce. Mluvíme-li o cestách, pak ty jeho koncertní vedly doslova po celém světě, nevyjímaje Čínu nebo Antarktidu. Po předchozím úspěšném CD Guitar Solo Collection (SU 3964-2) se sólovým repertoárem nyní Lubomír Brabec ze své bohaté supraphonské diskografie sestavil atraktivní a barevný výběr nejkrásnějších kytarových koncertů. Kdo by nemiloval Concierto de Aranjuez slepého skladatele Joaquína Rodriga, ovlivněného silnou španělskou lidovou tradicí tohoto nástroje. Lubomír Brabec však nejvíce propadl neodolatelnému italskému temperamentu Antonia Vivaldiho a tvorbě dalších barokních skladatelů (zde za všechny Händel a Weiss); zde si sólista pro svůj nástroj vypůjčil party určené původně loutně. Italské baroko se v závěru CD ještě jednou vrací coby inspirace v chytlavě melodických dvou skladbách Luboše Fišera.
Antonio Vivaldi – Kytarový koncert D dur RV 93, Georg Friedrich Händel – Koncert B dur pro harfu, kytaru, smyčce a Bc., Johann Sigismund Weiss – Kytarový koncert d moll, Joaquín Rodrigo – Concierto de Aranjuez pro kytaru a orchestr, Luboš Fišer – Sonata per Leonardo a Pastorale per Guiseppe Tartini pro kytaru a smyčce
1. Koncert pro kytaru, smyčce a continuo D dur (Concerto con 2 violini, leuto e basso), RV 93 – 10:57
A. Allegro giusto – 3:38
B. Largo – 5:08
C. Allegro – 2:11
2. Koncert pro harfu, kytaru, orchestr a continuo B dur (orig. Concerto for Harp, Lute, Orchestra and Lyricord in B flat major) – 14:47
A. Andante allegro – 5:29
B. Larghetto – 6:21
C. Allegro moderato – 2:57
3. Koncert pro kytaru, smyčce a continuo d moll (orig. Concerto for Lute, 2 Violins and Basso Continuo in D minor) – 10:26
A. Grave – 2:22
B. Allegro -0:59
C. Presto – 2:32
D. Adagio – 2:40
E. Vivace – 1:53
4. Concierto de Aranjuez pro kytaru a orchestr – 22:25
A. Allegro con spirito – 6:08
B. Adagio – 10:58
C. Allegro gentile – 5:19
5. Sonata per Leonardo per chitarra solo ed orchestra d´archi – 6:52
6. Pastorale per Guiseppe Tartini per chitarra solo ed orchestra d´archi – 9:56