Slavnostním uvedením v Českých Budějovicích a pražskou víkendovou autogramiádou skončilo téměř dvoutýdenní turné nového rodinného filmu Maharal – tajemství talismanu po České republice. Při něm tvůrci osobně představili svůj film českým divákům v osmi městech. Nyní se producenti Maharalu chystají proniknout také do zahraničí.
„Maharal jsme představili na festivalu v Berlíně a v současnosti jednáme se společností Bavaria Film International, která má velmi vážný zájem o distribuci Maharalu pro západoevropský trh“ prozradila producentka filmu Helena Uldrichová.
Další z producentů jede Maharal představit do USA na festival dětských filmů „New York International Children´s Film Festival“, který probíhá v první polovině března.
„Obdobně laděných snímků z Evropy do USA příliš nepřichází a nemůžeme proto navázat na pomyslnou tradici „dobrých dětských dobrodružných filmů z Evropy“. Budeme v New Yorku s Maharalem sami za sebe a uvidíme, jak se na něj budou distributoři pro Ameriku nahlížet“ uvedl producent Martin Froyda k vyhlídkám Maharalu na distribuci v zámoří.
Maharal – tajemství talismanu má ve druhém týdnu promítání v českých kinech na svém kontě přes 23 tisíc diváků a podle svých producentů má i přes rostoucí konkurenci nově uváděných filmů stále silné ambice.
„Ohlasy lidí a především dětí na Maharal máme výborné. Navíc skončily jarní prázdniny a děti, kterým je Maharal určen, jsou zpět doma. To je pro další návštěvnost Maharalu důležitý faktor“ řekl Martin Froyda.
Film Maharal – tajemství talismanu vznikl díky spolupráci a podpoře generálního partnera, kterým je AVIVA – Britská životní pojištovna, a díky přispění hlavních partnerů. Těmi jsou: Poštovní spořitelna, Škoda auto, Panavision Europe.