Takové filmy kdysi dávno o víkendových nocích vysílala NOVA, ale mám pocit, že dneska jsou na programu spíš výjimečně. Nicméně jsem přinesl Poslední oběť, jak se jmenuje jeden z filmů výše uvedeného čtyřlístku novinek, abych mohl podat informace. Závidím kolegyni P@avlíně její každotýdenní básnické výkony, takový tvůrčí rozlet jsem v sobě neobjevil.
Obal (klasická „tlustá" krabička) kromě převažujícího pleťového odstínu ženské pokožky nabízí především zdůrazněné jméno Evy Aichmajerové a oficiální text. O čem vlastně titul s limitem 18 let je?
Obchod se ženami za zdmi dívčího internátu! Na stopě obchodu se ženami z východní Evropy!
Reportérka Julia Grant (Rena Mero) řeší případy záhadných zmizení desítek krásných mladých žen z východní Evropy. Při svém pátrání se dostane až do zvláštního dívčího internátu. Za zdmi přísně střeženého zámeckého areálu slouží dívky jako sexuální otrokyně luxusní klientele a jsou nuceny uspokojovat lesbické choutky jejich šéfky. Jedna z vězenkyň, půvabná Dana (Eva Aichmajerová), se pokusí zorganizovat vysvobození dívek z krutého žaláře. Za únik z otroctví se však platí krutá daň!
No, zdá se mi, že v duchu jedné z hodně mála dostupných referencí, kterou ocituji, ten film neviděl ani ten, kdo psal na obal upoutávku. A ona citace? Existuje řada stránek, věnovaných zmíněné Evě. A na jedné z nich lze číst:
Pan L. A. Simandl a jeho film – má vůbec cenu něco dodávat? Zápletka je tradičně v krásných více či méně nahých "otrokyních" a jejich pánech resp. paních. Americká novinářka v Evropě pátrá po záhadně mizejících dívkách a zjistí, že pod pláštíkem seriózního dívčího internátu se skrývá kšeft s dívčími sexuálními otrokyněmi. Eva hraje jeden z krásně submisivních kousků a má majitelku. Problém těchto filmů je, že je těžké najít někoho kdo by je celé shlédnul a seriózně popsal děj. Já osobně se například o Slaves of the Realm pokoušel několikrát a nikdy jsem to psychicky nezvládl ;-)
1) řízy, co mají holky na sobě při dražbě, nápadně připomínají šaty z Simandlova dalšího filmu natáčeného ten samý rok (Slaves of the Realm). Že by pověstná Šimandlova šetrnost?
2) Eva má ve filmu nádherná velká prsa, která na jiných fotkách z té doby už neměla. Nebýt to Eva, na jejich pravost bych moc nevsadil. Přitom jde o film a tak to určitě nemůže být retušované.
Takže konec citátů a pár poznámek. Ona Julie ve skutečnosti ani tak není reportérka, jako americká policistka. A místo řešení únosů jí jde prvotně o to, aby zjistila, kdo zabil její kolegyni, když po tomhle případě šla. A že by Dana chystala nějaký útěk, když se z ní vyklube povolná bonzačka? Kdyby si holky místo strkání tajných lístečků do kalhotek řekly, že začnou utíkat, asi by nebylo o čem točit.
Ale rovnou do filmu. Nejprve se nám dostane obrazu z příjmu „klientek" do Nového úsvitu, včetně výchovy těch, co nechtějí pochopit, že se mají chovat jako tupé ovce. A mezi námi, většina se jich tak chová od první chvíle až do konce filmu. Po úvodních záběrech je sériovým vrahem, o kterém se dozvíme jen tolik, že se mu v Americe říká Fotograf zavražděna výše zmíněná kamarádka. To je důvod, aby do České republiky mohla vyrazit blonďatá Julie poté, co se jí podaří přemluvit šéfa. Spolupráce s pražským kontaktem z FBI či českými kolegy se moc nevyvedla, takže nezbývá, než vyrazit do akce na vlastní prsa. Když se nezdaří akce v kašírovaném sklepním vězení, vrátí se do zámku jako údajná klientka, ovšem za plného dozoru madam. Nutně tak nakonec skončí sama v onom sklepení, aby se dočkala „překvapivého" rozuzlení.
Mezi námi, o děj vlastně ani nejde. Daleko důležitější v tomhle filmu jsou počty. Jak mladých dívek, tak příležitostí, kdy z nich sundat i poslední kousky oblečení. Cokoli navíc je vlastně na obtíž.
A pár poznámek ze samotného průběhu filmu:
Americká agentka, český inspektor, otrokyně z Kyjeva, všechno jedno. Asi mluví esperantem.
Gorily v ženském podání (opravdu tak trochu vypadají) jsou drsné kvůli tomu, že se tváří, jak kdyby jim dal někdo pěstí do zubů, a díky tomu, že jsou oblečené v černé kůži. Tedy, oblečené – víte jak to myslím, že?
Auta mají naše SPZky, ale popis na zámecké budově je anglicky.
Při ubytování Julie stojí Opel, ze kterého za doprovodu kolegy vystoupila, před vchodem jako kdyby zrovna přijeli, ale za autem je vidět jen les a křoví. V bungalovu je porcelánový lavor a karafa s vodou na mytí místo umyvadla, ale lahev s vínem je obalená ubrouskem jak v pětihvězdičkovém hotelu.
Při mučení si madam oblékne kovovou rukavici, asistentka – gorila do ní pustí proud a pak stačí se oběti dotknout jedním drápatým prstem a chudák obět se kroutí pod vysokým napětím. Načež si mučitelka sundá rukavici v klidu druhou rukou a ani necekne.
Agentka Julie se bez problému dostane až do ústavu, odkud žádná z vězněných nedokáže uprchnout, zcela nepozorovaně bloumá po chodbách, kde fotí kompromitující materiály klíčovou dírkou nebo dírou ve stěně u sprch. Na schodech ji omylem potká nějaký strážný, kterého s několikerým heknutím zlikviduje a pak klidně ve sklepě přehlédne rudý paprsek alarmu a projde jím, aniž se cokoli stane. Pokud nebudeme počítat to, že se po sklepě motá další nemohoucí strážce.
Když děvčata – otrokyně při ubytovávání klientů před večírkem táhnou kufry na pokoj, sotva se s nimi motají, když z nich pak vybalují na pokoji, jsou v nich čtvery šaty. Asi mají ocelové korpusy…
Při aukci ohlašuje madam čísla dražených dívek, ale po molu se jich courá v tu chvíli až třikrát víc najednou. Jak se v tom ti nakupující vyznají, to nevím. Když jdou po molu tam, jsou v kalhotkách, když se otočí a jdou zpátky, už je nemají. Naopak Dana vyleze na podium jen v kalhotkách, ale když prochází kolem přihazujícího, má na sobě kompletní řízu. A když se zvýší částka, je ona i ta druhá na podiu zase bez kalhotek.
Majitelka Nového úsvitu po dražbě šmíruje taky klíčovou dírkou, která má do pokoje výhled tak kolem 180 stupňů. Takové dveře bych chtěl vidět.
Zubařka prohlásí „jen vytrhneme zuby moudrosti a bude to", vezme do ruky vrtačku a vrtá.
Poté, co strčí dvě gorily mrtvolu do auta, je vidět na sedadle spolujezdce kilogramy trhavin. V příštím záběru v evidentně prázdném autě vybuchne nejprve kufr, poté vnitřní prostor a nakonec motor.
A ještě pár poznatků k samotnému disku:
Po strohém úvodu, který obsahuje kromě obvyklých právních povídaček o legalitě jen upozornění, že raději až od 18 let, stejně strohé menu tří položek – Přehrát film, Výběr kapitol, Další tituly (jen obaly – CrackerJack 2, Nebezpečná kořist, Peklo v řetezech 2, Temné zpovědi, Nebeský pláč, Příběhy ze života Alžběty kněžny Čachtické, Příběhy ze života Alžběty kněžny Čachtické – příběh 2. Vzpoura začíná, Únik z okovů, Vášeň nevinných).
Sám film má jen a pouze 2.0 český dabing a obraz v údajném 16:9 není žádný zázrak.
A závěrečné shrnutí? To prý vždy na konci má být. Pokud jste fanoušky softu nebo Evy, neváhejte. Pokud se chcete pokochat exteriéry i interiéry zámku Dobříš, neváhejte.
Žánr: Drama / Soft
Země původu: Kanada / Česká republika
Rok vzniku: 2002
Délka: 97 minut
Původní název: Tears of Dawn / The Final Victim
Režie: Lloyd A. Simandl
Scénář: Chris Hyde
Produkce: Michael Rogers, Lloyd A. Simandl
Hudba: Luboš Krtička
Kamera: Vladimír Kolár
Společnost: Cinequest Films / Golden Ocean Entertainment / Moonstone Entertainment / Thor Pictures
Natáčeno: Mongolsko, Čína
Hrají: Rena Mero (Julia Grantová), Kira Reed (Nadia), Eva Aichmajerová (Dana), Noel le Bon (Thorn), Predrag Pedja Bjelac (Simons), Michael Rogers (Carleton), Vladimíra Kopalová (Marina/Erika), Lenka Odvárková (zubařka), Jaroslava Halasová (společnice), Andrea Fryková (Anna), Markéta Rosáková (Kelly), Alena Sibilová (Irina), Marcela Hodná (Enzova manželka), Karel Procházka (Enzo), Štěpán Pešek, a další
Údaje o DVD:
Zvuk: Dolby Digital 2.0 česky
Titulky: žádné
Obraz: barevný 16:9
Bonus: žádný