Vývoj nejde zastavit. Předpokládám, že alespoň část z Vás, návštěvníků, si pamatuje proměny, autory, problémy, sliby a podobné záležitosti tohoto webu. Záležitost, která původně vznikla jako čistě fanouškovská, nám nějak postupem času nabobtnala. Snažíme se postupně vylepšovat a posouvat, změny probíhají a ode dneška je tu další z nich.
Na úvod něco nostalgie.
Bývaly doby, kdy se jako první vlaštovky povětšinou pouze s různými časopisy a magazíny objevovalo pár titulů do měsíce. Navíc za ceny, které dnes dáváme možná za nákup lesklých placek za celý týden. Ani jsme si nestačili všimnout, proč a kdy, a vychází denně deset, někdy i dvacet titulů, u nichž dávno zanikla spojitost s tiskem (kromě občasného loga na obalu). A v seznamu už máme víc než čtyři a půl tisíce článků, z nichž většina jsou upoutávky na vydanou produkci.
Pamětníci určitě vzpomenou dob, kdy jsme měli pár článků za týden, volné diskusní fórum, podrobné vyhledávání, ankety… Jenže současné SW řešení, na němž je web postaven, je natolik náročné, že docházelo k výpadkům a shazování serveru. Proto jsme museli bohužel pro zachování funkčnosti řadu funkcí omezit. Postupně se pracuje na změnách a vylepšeních. Prvními příznaky bylo třeba zobrazování výseku z měsíčních přehledů na hlavní straně (dnes-včera-zítra).
Bohužel, nic ale není zadarmo. Je tedy logické, že provoz webu něco stojí. A myslím tím nejen faktické peníze, ale (především) čas. Pokud nechceme ruinovat sami sebe, rodinné životy a rozpočty, bylo nezbytné přistoupit ke získávání zdrojů k provozu. Nicméně situace není jednoduchá. S někým se spolupracuje snadno a dobře (těm patří poděkování), s někým se obchoduje (díky těm ještě stále jedeme), s někým to jde špatně a s někým vůbec.
Když Vás někdo táhne přes půl republiky na „nezbytné" osobní jednání, při němž naslibuje hory doly černý les, protože má velký zájem, při odchodu „zapomene" na slibované vzorky DVD z vlastní produkce a pak už se neozve, zamrzí to. Ale takový je život.
Ještě horší je pro nás absolutní ignorace. Klasičtí vydavatelé nemají zájem. Upozorňovat v denní konkurenci levných titulů na DVD za plnohodnotnou cenu je asi vcelku bezpředmětné. Ale i s těmi, kdo trh zásobují levnými tituly, je to těžké – někteří (a bohužel i velcí) hráči na tomto trhu na nás kašlou, protože jim i tak děláme bezpracně reklamu. A to zadarmo. Kdybychom je chtěli „potrestat" a přestali se jimi zabývat, tak nám ubude víc než polovina popisovaného sortimentu. Tím byste k nám přestali chodit, protože by tu nebylo to, co hledáte. S poklesem návštěvnosti bychom ovšem přestali být pro potenciální partnery zajímaví a tak by na nás velcí hráči kašlali oprávněně. No nic, je to trochu jako když had požírá svůj ocas… Proto je občas velký problém zjistit i jen to, co vlastně a kdy vyjde, proč to či ono nevyšlo, či jestli ten či onen titul někdy vyjde.
Webů, které přinášejí seznamy toho, co vychází, je tolik, že by se daly přehazovat vidlemi. A dle mého řada z nich funguje tak, že těží ze stejných zdrojů (no prostě opisujeme jeden od druhého). Zdaleka ne všechna vydavatelství jsou totiž schopna a ochotna někde zveřejnit, co mají v plánu vydat. Čest budiž světlým výjimkám. Řada vydavatelů má vlastní stránky ve stavu víc než ubohém, neaktualizovaném, či hůř – na internetu o nich a jejich produkci nenajdete nic smysluplného.
Většina z výše zmíněných webů je založena na linkování externích zdrojů. Naše filozofie byla ale od počátku taková, že když už někam koukám, tak bych měl dostat plný servis. Proto k filmům přidáváme i citace diváckých komentářů z dostupných zdrojů, aby nebylo nutné kvůli dvěma větám klikat jinam. Navíc – snad si někdo opravdu nemyslí, že jsme všechny ty filmy, dokumenty, slátaniny, hudbu a čertví co ještě, měli čas (a možnost) vidět, slyšet a posoudit dopředu? Jednak to občas vypadá, že ani vydavatel neví, co vlastně pouští na trh, jednak kolik hodin denně by na to bylo potřeba? Proto jsme rádi, když můžeme ocitovat názor někoho, kdo už s příslušným dílem měl možnost se setkat. Při té příležitosti nemohu nevzpomenout, jak jsem na střední škole vytočil svou češtinářku, když jsem si do čtenářského deníku opsal citát, jehož smysl byl zhruba následující: Chtít po člověku, aby v sobě nosil vše, co kdy četl, je stejné jako chtít po něm, aby v sobě nosil vše, co kdy snědl. Z onoho žil tělesně a z druhého duševně.
Z toho všeho snad vyplývá, že plánovanou porci usledovat, popsat a občas i koupit je úkol hodný Sysifa. Svědčí o tom bohužel i historie našich autorů, kteří na vlastní kůži pocítili, že to není jednoduché a za leckterými z nich se zavřela voda. Proto nikdy nikoho z nás ani nenapadlo koketovat s myšlenkou prodávat. A tak i když to někteří nesli a nesou nelibě, stále platí to, co máme uvedeno v kontaktních informacích:
Náš web o vydávaných DVD jen a pouze informuje. Tudíž my nic neprodáváme, nejsme ani vydavatelství, ani e-shop, na žádných titulech se žádným vydavatelstvím nespolupracujeme – ani na plánovaných titulech, ani na prodeji. DVD si kupujeme za svoje a nic nikomu nezasíláme.
Pokud sháníte konkrétní titul, vyzkoušejte některý z e-shopů, specializovaných na prodej levných DVD nebo vydavatelskou firmu.
I když v poslední době dochází k nárůstu titulů, které se na trhu opakují, je poptávka po „prošvihnutých" titulech docela silná. Ovšem v našich silách není odpovídat smysluplně a korektně na všechny maily, z nichž si dovolím připojit malou ukázku (včetně zachování „pravopisu":
Kde je možné zakoupit DVD Tři švédky v Tyrolich díl 1,2,3? Zatím se snažím ve všech trafikách je sehnat ale bez úspěchu! (dorazilo dřív, než došlo k vydání 2. dílu)
Chci se zaptat, zda je možnost si dokoupit díly 1.-6. Tyto první díly jsem nestihla zakoupit a nemůžu je nikde sehnat. (hmmm, ale čeho?)
Chtěl bych vás požádat, zda-li je možné obědnat si u vás dvd z pátečního deníku šíp ze dne 31.října 2008, Návrat do budoucnosti 2. Děkoji. (mail z letošního července)
Kdysy jsem využila možnosti nechat si na mobil zasílat informace o DVD novinkách. Nyní už to pro mě není aktuální, ale nevím, jak tuto službu zrušit. Prosím, poraďte mi. (co my s nějakou takovou službou máme společného?)
Chtěla bych se prosím zeptat zda-li vyjde taky něco ze slovenských filmů? Př:červené víno, tisícročná včela, Pehavý max a strašidlá, Perinbaba, Pásla koně na betone, Rysavá jalovica. Sestra v akci, Pomáda? Babička, Bylo nás pět, Měsíc nad řekou, Kytice? (hezký výběr slovenských filmů…)
Chtěla bych se zeptat, jestli by bylo možné si u vás objednat dvd báječné léto s maravankou 2. sbíráme celou edici, ale toto číslo jsme si zapoměli koupit (nejlepší je dotaz poslat z formuláře, nad kterým je napsáno, že MY NEPRODÁVÁME)
A tak se konečně dostávám k tomu, co jsem zmiňoval na začátku. Na řadě je další zásadní změna. My dál prodávat nic nebudeme, takže nám prosím maily neposílejte. Ode dneška, od 1. srpna 2009, už ale nebude řeč o NĚKTERÉM e-shopu, budeme Vám doporučovat jeden. Už jsme se o něm zmiňovali, jde o web společnosti Popron, která se ke zmíněnému datu stává partnerem našeho webu.
Fungovat to bude tak, že vzhledem k názvu e-shopu (Nestihli jste v trafice) se v něm nebudou objevovat tituly právě vydávané. Do katalogu jsou DVD zařazována tehdy, když jsou stažena z běžného pultového prodeje. V okamžiku, kdy se tak stane, se jako součást informace o titulu objeví přímý link na košík e-shopu. Abychom všem dopřáli maximální pohodlí, musíme poprosit o trochu trpělivosti. Je potřeba data správně navázat a vytvořit nejpohodlnější cestu k dohledání. V tuto chvíli se usilovně pracuje na nejrůznějších podobách přehledů, které by vše měli maximálně usnadnit.
Pokud máte nějaké návrhy k podobě této části našeho webu, neváhejte a sem s nimi. Stejně tak pokud narazíte na chybu v propojení článku s odkazem na e-shop, ono uhlídat provázání takového počtu titulů není nejjednodušší. A do třetice – dejte vědět i tehdy, pokud některý titul v nabídce e-shopu nenajdete, aby se mohl do nabídky doplnit.