Dnes 20. prosince 2007 se na stáncích objevil další „zápich“ od Moving Culture z fondu Christmas Classics Series. Pohádka se jmenuje Vánoční rolničky a prodává se za cenu 45,– Kč.
Letošní vánoce jsou prolezlé Santa Clausem jak starý trám červotočem. Tito američtí dědulové se vyskytují všude kam oko dohlédne. A letos se jich vyrojilo jak much na týden neodklizené mrtvole. Ani DVD s importovanými pohádkami ze zámoří nejsou výjimkou. Zajimavé je, že se sem stejně vehementně netlačí třeba Krampus.
Pokud nevíte, kdo je to Krampus, tak dovolte malou vzdělávací odbočku: Je to čert který chodí s Mikulášem v Rakousku a Bavorsku, a některých dalších německy mluvících zemích. Narozdíl od nás tam má však větší prostor. Pořádají se tam dokonce běhy čertů. Mají původ v staré tradici z doby feudalismu, kdy se jednou v roce na svátek svatého Mikuláše směli poddaní převléci za Krampuse a pod maskou vyjádřit bez následků svůj vzdor a protest proti nespravedlnostem od vrchnosti.
No a je právě zajímavé, proč se tento protagonista u nás tak nepropaguje. Asi je to tím, že není z Ameriky.
Už několikrát jsem se setkala s ústním podáním, že Santa Clause „vynalezla“ firma Coca-Cola. Není to ale pravda, tento názor vznikl zřejmě pod vlivem vánoční reklamy na Coca-Colu, v níž je Santa Claus hlavním motivem. Není pravdou ani to, že se Santa Claus obléká do červené a bílé, protože to jsou barvy Coca-Coly. Ve skutečnosti Coca-Cola ani nebyla první společností vyrábějící limonádu, která použila současnou vizuální podobu Santa Clause ve své reklamě. Společnost White Rock Beverages použila Santu v roce 1923 v reklamě na jejich zázvorovou limonádu a poprvé použili Santu v roce 1915 k prodeji minerální vody.
Už několikrát jsem se setkala s ústním podáním, že Santa Clause „vynalezla“ firma Coca-Cola. Není to ale pravda, tento názor vznikl zřejmě pod vlivem vánoční reklamy na Coca-Colu, v níž je Santa Claus hlavním motivem. Není pravdou ani to, že se Santa Claus obléká do červené a bílé, protože to jsou barvy Coca-Coly. Ve skutečnosti Coca-Cola ani nebyla první společností vyrábějící limonádu, která použila současnou vizuální podobu Santa Clause ve své reklamě. Společnost White Rock Beverages použila Santu v roce 1923 v reklamě na jejich zázvorovou limonádu a poprvé použili Santu v roce 1915 k prodeji minerální vody.
Tento animovaný příběh nás zavede na malou farmu, kde žijí sourozenci Beth a Tommy se svými rodiči. Tatínek s maminkou jsou ale velmi smutní a starostliví, protože nemají peníze a trpí chudobou. Přitom by svým dětem chtěli tak moc nakoupit vánoční dárky. Všichni lidé jsou zvyklí na to, že při těch nejkrásnějších svátcích v roce si dávají hromady dárků. Občas se ale stane, že potom zapomenou na ten opravdový smysl Vánoc. A to se Beth, Tommymu a jejich rodičům ale nestane. Díky malému vánočnímu kouzlu si prožijí ty nejkrásnější Vánoce. Přijdou totiž na to, že ty nejlepší dárky se v žádném obchodě na světě nedají koupit, protože jsou ukryty v našich srdcích.
Režie: Bert Ring
Scénář: John Loy
Námět: Folliott S. Pierpont
Hudba: Randal Crissman
Producent: Mark McGrogary
Žánr: Animovaný poetický příběh pro celou rodinu
Originální název: Jingle Bells
Délka: 48 minut
Rok výroby: 1999
Země původu: Anglie
Typ disku: DVD5
Zvuk: anglický 2.0, český 2.0, slovenský 2.0
Scénář: John Loy
Námět: Folliott S. Pierpont
Hudba: Randal Crissman
Producent: Mark McGrogary
Žánr: Animovaný poetický příběh pro celou rodinu
Originální název: Jingle Bells
Délka: 48 minut
Rok výroby: 1999
Země původu: Anglie
Typ disku: DVD5
Zvuk: anglický 2.0, český 2.0, slovenský 2.0