Už naši předkové věděli, že basa tvrdí muziku. V éře domácího kina platí tato zásada, rozšířená na hluboké tóny obecně, rovněž. Bez kvalitní reprodukce hlubokých tónů se neobejdeme nejen u akčních filmů plných výbuchů a podobných pyrotechnických efektů, ale ani při přehrávání hudebních disků. Kvalitní reproduktor hlubokých tónů – subwoofer – nemusí být přitom výrazně drahý, jak dokazuje test těchto přístrojů s cenou do 10.000 Kč v tomto čísle.
Ve druhém testu se redaktoři zaměřili na malé televizní přijímače – s úhlopříčkou okolo 50 cm. Ty samozřejmě nejsou zamýšleny jako zdroj obrazu pro domácí kino, ale nacházejí stále častěji své místo v našich domácnostech jako další televizory (druhé, třetí…) do kuchyní, ložnic, dětských pokojů apod.
Z profilů jednotlivých přístrojů připomeňme alespoň vynikající DVD-Audio/Video/SACD přehrávač Denon DVD-2930, DLP videoprojektor Sim2 Domino D35, který je nejlevnějším modelem v produkci tohoto highendového italského výrobce, zajímavou kombinaci DVD/HDD/VHS rekordéru Toshiba RD-XV45 či videokameru nového formátu s vysokým rozlišením AVCHD – Panasonic HDC-SD1EG-S – která nahrává na paměťové karty SD; pozornost si pro svou univerzální koncepci jistě zaslouží i přenosný DVD přehrávač Xoro HSD7510, který díky vestavěného DVB-T tuneru poslouží i jako přijímač pozemního digitálních televizního vysílání.
Tématu příjmu digitální televize se časopis věnuje i v článku Jakou anténu pro příjem digitálního pozemního vysílání. Poradí vám také, jak ochránit AV aparaturu před katastrofou a pokračuje i dlouhodobý seriál o konkrétních instalacích domácích kin v různých typech interiérů. V článku iPodománie se dozvíte proč právě tento přehrávač získal tak silné postavení na trhu i to jak na něj reagují další výrobci spotřební elektroniky. Pochopitelně i v březnovém čísle VDK pak nechybějí ani recenze a další informace o nových filmových titulech na DVD.
Harrisonovy květy
(Harrison’s Flowers)
Jsou filmy, které si berou nejrůznější válečné konflikty pouze jako efektní křoví pro rozehrání klasického hollywoodského mustru, a jsou takové, kterým jde skutečně o hodnověrné zachycení atmosféry krutosti, absurdity a nevyzpytatelnosti každé války. Snímek režiséra Elie Chouraquiho jednoznačně patří mezi ty posledně jmenované, zároveň v něm však nechybí romantika ani city.
Uznávaný fotoreportér Harrison Llyod (David Strathairn) se rozloučil s nebezpečným povoláním válečného zpravodaje, aby se konečně mohl věnovat svým dětem a manželce Sarah (Andie MacDowell). Ambiciózní mladý kolega ovšem Harrisona přemluví, aby s ním naposledy vyrazil zachytit pravdivou tvář války, která právě vypukla v Jugoslávii. Když dorazí zpráva o Harrisonově tragické smrti, neváhá Sarah ani minutu. Milující žena, sama navíc také novinářka, se vydává s několika Harrisonovými kolegy do pekla jugoslávské války pátrat po jeho osudu, protože odmítá uvěřit, že je její manžel po smrti. Za pomoci dvou kolegů Kylea Morrise (Adrien Brody) a Marca Stevensona (Brendan Gleeson) se dostává do samého centra bitvy o Vukovar, ani uprostřed téhle hrůzy však neztrácí své odhodlání. Tvůrcům filmu se podařilo naprosto přirozeně skloubit hvězdné obsazení filmu opírající se o skvělé Andie MacDowell a Adriena Brodyho s realistickou atmosférou, z níž budete mít pocit, jako kdyby jste se sami ocitli uprostřed ostřelovaného Vukovaru. Výsledkem je nesmírně působivý snímek, který nenechá chladným ani toho největšího cynika, vše je navíc okořeněno půvabem i vynikajícím hereckým výkonem představitelky hlavní role Andie MacDowell.
Snímek dostal po právu cenu za nejlepší film, nejlepší kameru a ještě cenu kritiků na prestižním mezinárodním filmovém festivalu v San Sebastianu.