Repetitio mater studiorum, prý říkali staří latiníci, jak nám tvrdil i náš gymnaziální dějepisář a učitel latiny, budiž mu země lehká.
Ve své podstatě všechna následující slova tu již byla řečena, ba i několikrát, přesto jsem získal pocit, že by bylo vhodné je soustředit, nahloučit do jednoho místa a obalit vysvětlující omáčkou.
DVDinform je webzine. Přeložme to tak, že píšeme, protože se nám chce. S žádným vydavatelstvím nemáme nic společného, my sami taky nevydáváme, neprodáváme ani v trafikách, ani na e-shopu. Živí nás zcela něco jiného, občanského, o vydávaných DVD, která se nějak zvrtla hlavně v ta levná, „novinová", píšeme, protože nás to baví. A web udržuje ze svého a pro svou radost náš admin. Proto je pro nás nepřijatelné třeba to, když si z nás někdo chtěl dělat reklamní web neustálým zadáváním odkazů na svůj obchod.
Což rozvedeno do podrobna znamená asi tolik, že nás žádné vydavatelství neplatí, ani nám žádné nezasílá stohy placek k recenzím. Kromě světlých výjimek, kterým budiž čest a sláva, se neobtěžují ani s tím, aby nám sdělovali kdy, co a za kolik vydají. Už před dlouhým časem jsem se snažil nastínit stav, kdy provádíme takřka detektivní činnost, abychom zjistili, o čem vlastně chceme psát. Takže to znamená, že hodně z oněch popsaných filmů jsem prostě neviděl (a občas doufám, že ani neuvidím), protože není čas, nejsou finance, nejsou zdroje. Když chceme, kupujeme stejně jako kdokoli jiný, až to vyjde (to je ale na info pozdě). Což občas neskutečným způsobem zatěžuje rodinný rozpočet. Stejně jako ho zatěžuje tato mimopracovní aktivita, protože pokud chceme informovat, někdy to napsat musíme – a v práci to většinou nejde :-). Když už něco vypátráme, ve volných chvílích pak smolíme písmenka a věřte, že to nejde občas moc rychle.
A co se týče našeho „pracovního kolektivu" týče, to je věc moderní virtualizace – někteří jsme se nikdy neviděli, spolupracujeme na dálku, ale hlavně je nás nějak málo. Ono vyplodit tolik textů denně není žádná legrace. Když před časem začal zrát tenhle text v mé hlavě, vtíral se mi na mysl obrázek kolegy Pavla M., jak v Nýřanech poránu rozbaluje s děsem v očích nové a nové tituly a pár dní nato jsem od něho v mailu našel: „Pomalu se začínám bát, co nového, dopředu neohlášeného na CD či DVD objevím v ranní zásilce s časopisy. 15-20 titulů už začíná být denní norma…" (snad se nebude zlobit, že ho cituji).
Proto bych chtěl poprosit – myslete na to, když se Vám zachce nadávat, když jste s něčím na zakoupeném DVD nespokojeni, když Vám nějaké DVD uteklo, když byste rádi nějaký titul na pultech viděli, když se ihned nedočtete o aktuálních novinkách, když dojde k nějaké změně vydavatelského plánu, když se realita odchyluje od předpokládaného plánu, když na DVD nejsou očekávané bonusy. My s tím prostě nic neuděláme. Ale pokud by se Vám někomu chtělo tyhle stresy zažívat s námi a občas taky něco napsat, jste vítáni.