Z katalogu společnosti Řitka video jsme se zatím seznámili s jedním z titulů řady Tabu kolekce, v současné době ale již obsahuje filmů více. Dalším zástupcem specifického žánru naziploitation je v katalogu od začátku letošního září Pekelná bestie SS. Kultovní dílo drsného filmového subžánru. Čarokrásná důstojnice SS se zvrhlými choutkami.
Na obalu se lze dočíst:
Zatímco farář plánuje s italskými partyzány záškodnické práce proti nenáviděným nacistům, v nedalekém vězeňském táboře probíhají nelidské experimenty. Krásná, ale nelítostná důstojnice SS, doktorka Ellen Kratsch tu mučí vybrané ženy těmi nejroztodivnějšími způsoby. S oblibou je nechává znásilňovat a zabíjet svým miláčkem, svou bestií. Napůl muž, napůl zvíře, udržovaný při životě vysokými dávkami afrodiziak, je vždy připraven vyhovět zvrhlé touze šílené doktorky. Jednoho dne se ale cesty partyzánů a nacistů střetnou…
Uf, tak co k tomuhle napsat? Jestli tohle má být kult, tak jak potom vypadá ten zbytek? Pokud byl člověk u Sadistického experimentu ochoten přistoupit na fakt, že něco takového mohlo být, pak přijmout myšlenku, že kdesi v italských horách u malé vesničky existovalo místo, kde důstojnice SS pěstovala v kleci zarostlého neandrtálce, dopovala ho afrodisiaky a kterému předhazovala nebožačky, aby je usouložil k smrti, přičemž to před nadřízenými vydávala za experimenty k získání nové rasy, jde těžko. Tahle zápletka zjevně slouží jen k tomu, aby doktorka mohla mít ve tváři „dychtivý" výraz a její dvě poskokyně se mohly mlsně olizovat. Jenže když dotyčné zvíře ani nemá erekci, heká o desítky centimetrů mimo a dívky, polité kečupem, křičí pro nic za nic, působí to víc než divně.
No pravda, na začátku filmu to generálovi na inspekci odůvodní tvrzením, že vytvořit superrasu se zatím nepodařilo, ale z poražených národů lze tvořit zvířata, která se budou šťastně obětovávat pro blaho Třetí říše. Jak mělo Říši pomáhat to, že by kdekterá v dohledu skončila ve smrtelné extázi, těžko usuzovat.
Aby se ve filmu aspoň něco dělo, souběžně můžeme sledovat místní partyzánské hnutí. Tomu se sice na počátku filmu podaří podminovat a zlikvidovat železniční most, jinak ale působí jako parta amatérských diletantů, kteří dosud přežili jen zázrakem. Půlka jich sedí kdesi v kopcích s rozbitou vysílačkou a velitel odmítá cokoli dělat, protože čeká na rozkazy, druhá půlka se schovává u krbu v jakémsi sklepě. Vedou řeči o tom, že je třeba zasáhnout, než se Němci dají na ústup, jenže ti místo ustupování naopak začnou konat. Farář pochopitelně žádný odboj neplánuje, jen diskutuje s jedním z partyzánů o hříchu zabíjení a boží spravedlnosti. Partyzán má na církev svůj názor (pokud se dobře pamatuji, církev i o Mussollinim tvrdila, že je to muž prozřetelnosti), ale farář se jako dodavatel potravin hodí.
Výše zmíněný generál je rozzuřen, že zničením mostu přišel o jedinou ústupovou cestu, seřve podřízeného kapitána, který měl ostrahu na starosti (a místo velení si užíval s italskou vyzvědačkou), a pošle mu doktorku na pomoc.
Za trest pochytají ve vesnici všechny mladé dívky, které ještě zbyly, aby z nich mučením dostali údaje o tom, kde se partyzáni schovávají. Mocnou německou armádu při prohlídkách vesnice představuje banda asi deseti vojáků. Ve vesnici se zrovna nachází i partyzán, kterému jedna z dívek stačí vyčinit – Jakou cenu musíme platit my ve vesnici za každého Němce, kterého vy zabijete? Zatýkají dívky, nechávají je znásilňovat a když nepromluví, upalují je zaživa…
Nejrůznějším znásilňováním, vyhrožováním a mučením se nakonec dozví, že je to místní farář, kdo partyzány zásobuje, tudíž se rozjede velká akce. Doktorka si mučení užívá po svém. Ovšem díky tomu máme možnost užít si další komickou scénku, kdy bajonetem(!) provede amputaci ztopořeného údu a nevystříkne ani kapka…
A pokud mají hrůzu nahánět scény rafinovaného mučení, pak co asi tak udělají morčata na zkrvaveném břiše nebohé týrané vězenkyně? Pár bobků, jak usilovně předstírají krysy? Nebo záběr na trhání nehtů, které jsou za chudoby a útrap druhé světové války umělé a lakované?
Kapitán se vydá pro faráře a armáda začne likvidovat odbojové jednotky. V tu chvíli se film opravdu mění v nechtěnou komedii, protože řada záběrů je buď z archivů nebo snad z jiného filmu (asi se ušetřilo za herce a techniku). Obraz má v takových chvílích zcela jinou barevnost a zrnitost. Útok čtyř samopalníků a důstojníka je tak prokládán scénami, kdy krajinou projíždějí desítky tanků nebo vybuchují obrněná vozidla plná vojáků.
Partyzáni se podivně množí, pokud jich ve skupinových záběrech bylo vidět do deseti najednou, útočící Němci jich postřílí několikanásobně víc. A nemají s tím až tolik práce, odbojáři se proti útoku staví do pozoru, vyskakují do korun stromů a podobně… Zmiňovat detaily, kdy chudák holka civilistka dostane plnou dávku ze samopalu do zad a ani nemá potrhanou krásně oranžovou košili, natož aby na ní byla krev, je zhola zbytečné.
Do boje se zamíchá i nálet. Tedy, nálet – hukot zní, jako kdyby se jednalo o nálet na Drážďany, ale vidět v komických záběrech je jedna stíhačka. No, jedna – v každém záběru se jedná o jiné letadlo, jednou má řadový motor, jindy hvězdicový. Při nepřetržitém náletu shodí možná až desítky bomb. Jen mi není jasné, proč strategicky nejdůležitějším cílem musel být zrovna kostel, kde zatýkali faráře?
Vyčítat filmu opravdu příšerný dabing (postavy hovoří se zavřenými ústy, křičí o pomoc jak ve zlaté éře videodabingů jedním hlasem) nebo místy absolutně neostřený obraz asi není na místě. Ovšem opravdu mě dostala scéna uprostřed filmu, kdy je v záběru na přijíždějící auto na hákovém kříži, postaveném uprostřed nádvoří, zcela jasný stín kameramana a jeho asistenta. To o filmu asi vypovídá nejlépe. Stejně jako fakt, že víc než polovina herců vůbec není uvedena v titulcích a ta druhá pod pseudonymy.
Ve filmu tak zbyla jen místy nechutná brutalita, srážená na kolena provedením. A pokud chcete vědět, jak došlo k onomu slibovanému protnutí cest, pak se podívejte na konec v kleci sami.
Žánr: Horor / Thriller / Válečný
Země původu: Itálie
Rok vzniku: 1977
Délka: 88 minut
Původní název: La bestia en calore
Světová premiéra: 19. července 1977 – Itálie
Režie: Luigi Batzella aka Ivan Katansky
Scénář: Lorenzo Artale, Luigi Batzella
Produkce: Roberto Pérez Moreno
Hudba: Giuliano Sorgini
Kamera: Ugo Brunelli
Střih: Luigi Batzella aka Paolo Solvay
Zvuk: Amedeo Timpani
Společnost: Eterna Films / Sonora Films
Hrají: Macha Magall (poručík Dr. Ellen Kratschová), Gino Turini aka John Brawn (Drago), Edilio Kim aka Kim Gatti (kapitán Hardinghauser), Xiro Papas (Lupo), Salvatore Baccaro aka Sal Boris (zvíře), Giuseppe Castellano (německý voják), Brad Harris (farář Don Lorenzo), Benito Pacifico (partyzán), Alfredo Rizzo (Moreno), Brigitte Skay (Irene), a další bez udání herců – poručík Müller, generál Von Kreutzen, Doreta-milenka kapitána, Irena-její sestra, Stefano Palermi, Kristýna, Ricieri, Mara, Cicio
Údaje o DVD:
Zvuk: Dolby Digital 2.0 italsky, česky
Titulky: česky
Obraz: barevný 4:3 (1,66:1)
Bonus: z naší nabídky (náhledy obalů DVD z katalogu)