Soutěž vznikla za účelem vyzdvižení traileru jako samostatného filmového útvaru. A je třeba připustit, že některé upoutávky jsou skutečně malým uměleckým dílem. Dostat na malou plochu to nejdůležitější a zaujmout potencionálního diváka nebo kupce není jednoduché. Připravit dobrý trailer není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, zvláště pokud nemá být jen pouhým sestřihem vybraných scén z filmu. Musí obsahovat vyváženou směs elementů z filmového umění i z reklamního řemesla.
Každým rokem je již posedmé vybírán nejlepší trailer v mnoha různých kategoriích v otevřené souteži posuzované filmovými autoritami, a ty nejlepší jsou oceněny zlatou cenou GTA na slavnostní přehlídce. Letošní udílení se konalo 1. června 2006. Zlatá cena GTA oceňuje dovednost tvůrců a kouzlo těchto mini eposů s rychlým střídáním scén, jejichž frenetický a zkratkovitý styl je typický pro současnou post-MTV scénu.
V letošní porotě zasedly takové celebrity, jako například režisér Quentin Tarantino (Pulp Fiction, Kill Bill 1&2), Annette Insdorf (režisérka Undergrad Film Studies, Columbia University), režisér Guy Ritchie (Sbal prachy a vypadni, Podfu©k, Revolver). V soutěži se kromě trailerů hodnotí i filmové plakáty. Letos získal cenu za nejlepší hororový plakát má film Silent Hill.
V kategorii akčních filmů se stala vítězem upoutávka k třetímu dílu Mission: Impossible. Ta vyhrála i v kategorii letní senzace roku 2006 a finálového výběru nejlepšího traileru přehlídky.
Zde je přehled vítězů v dalších kategoriích:
Komedie: Nesvadbovi
Dokument: Putování tučňáků
Drama: Dobrou noc a hodně štěstí
Hudební film: Happy Feet
Horor: Exorcism of Emily Rose
Nezávislý film: Transamerica
Romance: Pýcha a předsudek
Thriller: Match Point – Hra osudu
Trailer k počítačové hře: Kmotr
Nejlepší titulky v traileru: Brick
Nejlepší komentář: Putování tučňáků
Nejoriginálnější trailer: Thank You For Smoking
Nejlepší trailer k letnímu blockbusteru: Mission: Impossible 3
Zvláštní cena publika pro nejhorší trailer: Pivní liga
Nejhorší trailer: Three